W jaki sposób dbać o uszczelki samochodowe?
- Szczegóły
Uszczelki samochodowe to niewielki, ale niezwykle ważny element. Niestety w wyniku intensywnej eksploatacji pojazdu może dochodzić z czasem do zużycia uszczelek, a także poważniejszych zniszczeń i uszkodzeń. Aby przedłużyć ich żywotność, podczas zabiegów pielęgnacyjnych i naprawczych dobrze jest pomyśleć również o uszczelkach. W tym artykule podzielimy się przydatnymi poradami na temat tego, w jaki sposób możemy dbać o uszczelki w pojeździe.
Uszczelki samochodowe pracują cały czas!
Uszczelki w samochodach stanowią swego rodzaju barierę między pojazdem a otoczeniem. Spełniają bardzo ważną funkcję, ale właściciele pojazdów rzadko pamiętają o tym, aby odpowiednio je kontrolować i konserwować. Dzięki temu można samodzielnie zabiegać o tym, aby zachowały swój idealny stan przez jak najdłuższy czas.
Trzeba pamiętać, że uszczelki samochodowe narażone są nie tylko na intensywne użytkowanie, ale również szereg czynników zewnętrznych, takich jak np. niskie temperatury, które pozbawiają je m.in. elastyczności. To powoduje, że z czasem zaczynają kruszyć, pękać i tracić swoje właściwości uszczelniające.
Jak dbać o uszczelki samochodowe?
- Dbaj o czystość uszczelek i sukcesywnie usuwać wszelkie zanieczyszczenia, szczególnie w trudno dostępnych miejscach.
- W uszczelkach znajdują się specjalne rynienki, w których często osadza się woda. Trzeba regularnie sprawdzać ich drożność. Zalegająca w nich woda wraz z zanieczyszczeniami może wpływać na rozwój procesów korozyjnych.
- Sprawdzaj, czy uszczelki są dobrze osadzone na profilach nadwozia i w elementach maskujących oraz mocujących. Niewłaściwe ułożenie uszczelek może prowadzić do ich trwałego zniekształcenia.
- Regularnie smaruj powierzchnię uszczelek specjalistycznymi preparatami, które nadadzą im elastyczności i redukują piski. Zapobiegniemy w ten sposób przywieraniu uszczelek do nadwozia. Jest to szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym, czyli gdy na zewnątrz panują niskie temperatury.
- Możesz też zastosować preparaty, które chronią uszczelki przed zamarzaniem, a więc również kruszeniem i pękaniem w ujemnych temperaturach.